Narrowcasting, ook wel ‘digital signage’ genoemd, is een vorm van communicatie waarbij je jouw boodschap via beeldschermen aan een specifieke doelgroep communiceert.
Denk bijvoorbeeld aan medewerkers die je informeert over de behaalde resultaten, interne vacatures, nieuwe collega’s, events, nieuwe producten en/of diensten, enzovoorts. Narrowcasting wordt ook toegepast als bewegwijzering en om bezoekers te verwelkomen.
Bovendien is het mogelijk om de communicatie vanuit de hoofdvestiging te combineren met de communicatie van een andere vestiging.
Met narrowcasting verbeter je de interne communicatie, waardoor de betrokkenheid toeneemt. Bovendien is het een professioneel, flexibel en duurzaam alternatief voor posters en prikborden.
Onze medewerkers kunnen gemakkelijk informatie delen . Er zijn wereldwijd zo’n 15 medewerkers die content voor ons kunnen plaatsen via MediaMyne. Ons motto is dan ook: interne communicatie is van iedereen.
Koppel externe databronnen, zoals ERP- en/of productiesystemen, aan MediaMyne en zorg voor meer transparantie en binding met je medewerkers.
Deel bijvoorbeeld data over de omloopsnelheid, verkoopcijfers en het aantal klanten, waardoor de medewerkers zien welke waarde ze aan het bedrijf toevoegen.
Ook deel je eenvoudig actuele informatie over bijvoorbeeld het weer, verkeer en het openbaar vervoer.
In het begin waren medewerkers wel kritisch over de komst van nog meer ‘prikkels’, maar tegenwoordig worden de updates op schermen gewaardeerd. De meeste medewerkers geven aan nu beter op de hoogte te zijn van wat er in de organisatie speelt.