Effectief communiceren in jouw organisatiecultuur

De cultuur heeft zowel effect op de manier van communiceren als het gebruik van verschillende kanalen. Het is dus van belang om het onderscheid te herkennen en hier juist op in te spelen.

In het whitepaper leggen we uit welke manier van communiceren het beste is voor jouw organisatie. Ook bespreken we welke kanalen
hiervoor geschikt zijn.

Betrokkenheid versterken door effectief communiceren

Om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten moet er veel en duidelijk gecommuniceerd worden. Elke organisatie heeft een andere cultuur, en dus een andere manier van communiceren.

Zo communiceert een hiërarchische organisatie voornamelijk van boven naar onder en de toon is veelal formeel. Terwijl een platte organisatie voornamelijk zijwaarts communiceert en de toon is veelal informeel.

Waarop moet ik letten voor mijn interne communicatie?

Elke cultuur heeft zijn kansen en uitdagingen, ook in de communicatie. In het whitepaper beantwoorden wij de volgende vragen:

  • Wat voor communicatie strategie moet je hanteren om jouw doel te bereiken?
  • Welke toon hanteer ik in mijn interne communicatie ?
  • Welke kanalen zijn relevant voor mijn organisatie om te gebruiken?

Door het whitepaper wordt het duidelijk
wat je focuspunten zijn, hoe je communiceert
en welke kanalen nodig zijn
om effectief te communiceren.”