De Brandweer Amsterdam over MediaMyne narrowcasting

Brandweer Amsterdam is onderdeel van de regio Amsterdam-Amstelland. Ze zijn ontstaan uit de zes korpsen van Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn. Het korps, bestaande uit zo’n 1100 mensen, treedt op bij branden en ongelukken. Maar ze zijn ook voorbereid op het bestrijden van rampen en het beheersen van grootschalige noodsituaties. Het korps bestaat uit negentien kazernes van zowel beroeps als vrijwillige brandweerlieden.

Waarom MediaMyne narrowcasting bij de Brandweer in Amsterdam-Amstelland?

Brandweer Amsterdam-Amstelland zocht een manier om haar communicatiemix beter af te stemmen op de behoefte van haar medewerkers. Omdat de bereikbaarheid van medewerkers die een 24-uursdienst werken een beperkte toegang tot een computer hebben, vormde dit de belangrijkste uitdaging. Dankzij MediaMyne kan iedereen zelf content toevoegen wanneer ze willen. Met één druk op de knop communiceert narrowcasting de boodschap gelijkt naar een geselecteerde doelgroep. De mogelijkheid om de informatie en de frequentie van de berichten af te wisselen zorgen voor succes.

Narrowcasting systeem Brandweer Amsterdam Amstelland

Wat is het resultaat?

MediaMyne zorgt voor communicatie met actuele en relevante informatie voor de brandweerorganisatie.

Narrowcasting vergroot het bereik van de interne informatie verspreiding binnen de brandweer, en daarmee het effect van de totale interne communicatie. Daardoor vormt narrowcasting een belangrijk deel van het succes bij de interne communicatie. Via het informatiescherm krijgt de kijker niet alleen informatie tot zich, het scherm spoort de kijker bovendien aan om meer informatie op het intranet te lezen. Als medewerkers vervolgens onderling delen wat ze lezen vergroot dit het bereik van de informatiemiddel.

Wilt u weten wat narrowcasting van MediaMyne voor uw organisatie kan betekenen? Maak geheel vrijblijvend een afspraak.

Lees ook onze andere cases

Eliza Krul
Internal Communications Manager
Onze medewerkers kunnen gemakkelijk informatie delen . Er zijn wereldwijd zo’n 15 medewerkers die content voor ons kunnen plaatsen via MediaMyne. Ons motto is dan ook: interne communicatie is van iedereen.
Irene van Dijk
Product Owner Product Team Online
In het begin waren medewerkers wel kritisch over de komst van nog meer ‘prikkels’, maar tegenwoordig worden de updates op schermen gewaardeerd. De meeste medewerkers geven aan nu beter op de hoogte te zijn van wat er in de organisatie speelt.