De Brandweer over MediaMyne narrowcasting

Brandweer Amsterdam-Amstelland, onderdeel van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland, is ontstaan uit de zes korpsen van Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn. Het korps, bestaande uit zo’n 1100 mensen, treedt effectief op bij branden en ongelukken, maar is ook voorbereid op het bestrijden van rampen en het beheersen van grootschalige crisissituaties. Het korps bestaat uit negentien kazernes van zowel beroeps als vrijwillige brandweermensen.

Waarom MediaMyne narrowcasting bij de Brandweer in Amsterdam Amstelland?

Brandweer Amsterdam Amstelland zocht een manier om haar communicatiemiddelenmix beter af te stemmen op de informatiebehoefte van haar medewerkers. De bereikbaarheid van medewerkers die werken in de operationele dienst, een 24-uursdienst, en de soms beperkte toegang op kazernes tot een computer vormde de belangrijkste uitdaging. Dankzij MediaMyne kan iedereen op ieder moment en vanaf elke plek zelf content toevoegen. Met één druk op de knop communiceert narrowcasting dezelfde boodschap gelijktijdig naar een geselecteerde doelgroep. De mogelijkheid need to know en nice to know informatie af te wisselen, de actualiteit én de frequentie van verversing vormen daarbij de kritische succesfactoren.

Narrowcasting systeem Brandweer Amsterdam Amstelland

Wat is het resultaat?

MediaMyne zorgt voor beeldschermcommunicatie met doorlopend actuele en relevante informatie vanuít en vóór de brandweerorganisatie.

Narrowcasting vergroot het bereik van de interne informatiedeling binnen de brandweer en daarmee het effect van de totale interne communicatiemiddelenmix. De attentiewaarde vormt een belangrijk deel van het succes van narrowcasting. Via het digitale informatiescherm krijgt de kijker niet alleen ongevraagd informatie tot zich, het scherm spoort de kijker bovendien aan om achtergrondnieuws op het intranet te lezen. Medewerkers die onderling delen wat ze op het scherm lezen vergroten het bereik van dit informatiemiddel.

Lees ook onze andere cases

Gaston Melis
Senior-adviseur Communicatie en Visuele identiteit
Het is onze uitdaging om 2.500 collega’s betrokken te houden bij elkaars werk en bij de centrale missie van VIVAT.
Tineke Dikken
Communications Consultant
MediaMyne stelt AkzoNobel in staat om de gewenste content snel en doeltreffend aan de medewerkers te presenteren.