Van Duuren is een logistiek dienstverlener. Zij zijn gespecialiseerd in wegtransport naar alle uithoeken van Europa.  Ze rijden momenteel op maar liefst 39 landen. De directie wilde graag een betere manier om te communiceren met het personeel. Er was wel een wekelijkse nieuwsbrief, maar hierbij was er vrijwel geen interactie. Er miste een manier om snel en krachtig te communiceren. En zij realiseerden zich maar al te goed hoe belangrijk dit is. Zeker voor een internationaal transportbedrijf als van Duuren, waar het personeel vaak zelfstandig op weg is. Daarom hebben zij de hulp van MediaMyne ingeschakeld.

Oplossing MediaMyne

Van Duuren heeft gekozen voor Narrowcasting en de Employee App van MediaMyne. Zo houden zij medewerkers continu op de hoogte van ontwikkelingen en veranderingen binnen en buiten de organisatie. Hiermee worden bijvoorbeeld procedures gedeeld en worden nieuwe partners, klanten en collega’s geïntroduceerd. Maar het wordt ook gebruikt om verjaardagen van collega’s te delen.

Narrowcasting om de verjaardagen van collega's te zien Narrowcasting om de geschiedenis van de organisatie te zien

 

Waarom MediaMyne?

“Wij willen iedereen snel en juist informeren. Daarnaast willen we graag meer betrokkenheid creëren. Narrowcasting en de Employee App gebruiken we om kort en krachtig te communiceren, als het even kan met foto en/of video. Het is erg leuk om te zien dat alle vestigingen op de hoogte zijn van de diverse ontwikkelingen. We vinden het hiernaast bijvoorbeeld belangrijk dat alle nieuwe klanten goed geïntroduceerd worden. MediaMyne helpt hierbij enorm: iedereen ziet direct de informatie. Bovendien creëren we echt veel interactie.’’

Het resultaat

De medewerkers bij Van Duuren reageren er heel erg goed op. Ze vinden de schermen leuk en leveren zelf ook input aan. Ze denken na over belangrijke informatie die gedeeld kan worden, waardoor het aantal informatie e-mails is afgenomen. Hierdoor worden de medewerkers meer en meer ambassadeurs van het bedrijf. Van Duuren laat collega’s zelf berichten maken en plaatsen. Zo wordt leuke en belangrijke informatie nóg sneller via de schermen gedeeld.

Lees ook onze andere cases

Eliza Krul
Internal Communications Manager
Onze medewerkers kunnen gemakkelijk informatie delen . Er zijn wereldwijd zo’n 15 medewerkers die content voor ons kunnen plaatsen via MediaMyne. Ons motto is dan ook: interne communicatie is van iedereen.
Irene van Dijk
Product Owner Product Team Online
In het begin waren medewerkers wel kritisch over de komst van nog meer ‘prikkels’, maar tegenwoordig worden de updates op schermen gewaardeerd. De meeste medewerkers geven aan nu beter op de hoogte te zijn van wat er in de organisatie speelt.