VIVAT OVER MEDIAMYNE NARROWCASTING

Verzekeraar VIVAT maakte dit jaar de overstap naar narrowcasting van MediaMyne. Een keuze die bijdraagt aan effectieve communicatie en toename van de betrokkenheid. VIVAT is een Nederlandse verzekeraar met een groot aantal bekende verzekeringsmerken: Zwitserleven, Reaal, nowGo, Route Mobiel, Reaal Dier & Zorg en de verantwoorde vermogensbeheerder ACTIAM. Na een recente reorganisatie is VIVAT hard op weg de ambitie waar te maken om een van de meest innovatieve verzekeringsmerken van Nederland te worden. Geen innovatie om te innoveren, maar om de klant nog beter te bedienen. In snel tempo worden daarom alle klantsystemen verder gedigitaliseerd en worden nieuwe, slimme verzekeringsproducten op de markt gebracht.

Die focus op klantgerichtheid geldt niet alleen voor de verzekeringsconsument, de blik is ook gericht op de interne klant: de medewerkers. Daarom werken Corporate Communicatie en de IT-afdeling aan het verder verbeteren van de interne communicatiemiddelen. Met de implementatie van Sharepoint 365 en Office in the cloud loopt VIVAT voorop in de branche. Onlangs is ook een stap gezet voor het vernieuwen van de narrowcasting.

Waarom zet Vivat narrowcasting in?

Elke dag werkt Gaston Melis, adviseur Communicatie en Visuele identiteit, samen met zijn team aan het optimaliseren van de communicatie. Gaston Melis: “Het is voor ons een uitdaging om de 2.500 collega’s die werken in verschillende productlijnen en voor diverse merken, en die ook nog eens verspreid zitten over vijf vestigingen in het land, betrokken te houden bij elkaars werk en bij de centrale missie van VIVAT.

Naast het gebruik van intranet en een eigen medewerkers-app zet VIVAT ook narrowcasting in om alle collega’s te bereiken. De verschillende afdelingen hebben namelijk vaak een andere informatiebehoefte en met een goed ingericht narrowcasting systeem kan VIVAT efficiënt en effectief invulling geven aan haar interne communicatie.

Verzekeraar VIVAT maakte dit jaar de overstap naar narrowcasting van MediaMyne. Een keuze die bijdraagt aan effectieve communicatie en toename van de betrokkenheid.
Verzekeraar VIVAT maakte dit jaar de overstap naar narrowcasting van MediaMyne. Een keuze die bijdraagt aan effectieve communicatie en toename van de betrokkenheid.

Vivat positief over MediaMyne

Narrowcasting is niet nieuw voor VIVAT. Al enkele jaren was een systeem in gebruik, dat niet meer helemaal aansloot bij de informatiebehoefte. “Met de keuze voor MediaMyne is het voor ons eenvoudiger geworden om de berichtgeving af te stemmen op de diverse doelgroepen, zodat de juiste informatie, op het juiste moment, op de juiste plek terecht komt.”

Dankzij de overzichtelijke interface is het plaatsen van berichten sterk vereenvoudigd. Daarnaast is het nu mogelijk om meer personen binnen de organisatie toegang te geven tot het systeem. Daardoor kunnen afdelingen hun eigen informatie delen op de schermen die aan hen zijn toegewezen en hoeft niet alles via corporate communicatie te verlopen. “Dat levert niet alleen enorme tijdswinst op, maar het maakt het communiceren ook een stuk leuker. De reacties van collega’s op de nieuwe schermen zijn dan ook zonder uitzondering positief.”

Soepele implementatie

De introductie van MediaMyne ging niet over één nacht ijs. Het interne beslissingsproces bij corporates zoals VIVAT, zorgt vaak voor een lange weg naar implementatie. Melis: “MediaMyne heeft zich echter geduldig opgesteld en heeft door juist heel klant- en oplossingsgericht mee te denken bijgedragen aan een soepele overgang. Ook bij de uiteindelijke implementatie, waar nog best wat technische hobbels te overwinnen waren, zijn ze heel flexibel geweest en er is goed samengewerkt met onze collega’s van Facilitair en IT.”

Wilt u weten wat narrowcasting van MediaMyne voor uw organisatie kan betekenen? Maak geheel vrijblijvend een afspraak.

Lees ook onze andere cases

Eliza Krul
Internal Communications Manager
Onze medewerkers kunnen gemakkelijk informatie delen . Er zijn wereldwijd zo’n 15 medewerkers die content voor ons kunnen plaatsen via MediaMyne. Ons motto is dan ook: interne communicatie is van iedereen.
Irene van Dijk
Product Owner Product Team Online
In het begin waren medewerkers wel kritisch over de komst van nog meer ‘prikkels’, maar tegenwoordig worden de updates op schermen gewaardeerd. De meeste medewerkers geven aan nu beter op de hoogte te zijn van wat er in de organisatie speelt.