De 9292 Vertrekwijzer is beschikbaar in de MediaMyne narrowcasting software. Hierdoor kunnen organisaties hun medewerkers en bezoekers heel gericht informeren over reistijden, wat weer zorgt voor goede interne communicatie. In dit artikel leggen we dit verder uit.

MediaMyne en 9292

De missie van 9292 is om iedereen makkelijk en snel wegwijs te maken in het openbaar vervoer. Zo geven zij reizigers de informatie die ze nodig hebben om met het openbaar vervoer van A naar B te komen. Deze functie hebben wij vervolgens gekoppeld aan de narrowcasting software van MediaMyne. Doodat de 9292 vertrekwijzer beschikbaar is in onze software, verzekeren we een goede interne communicatie binnen de organisatie.

Goede interne communicatie

Het verbeteren van de interne communicatie is erg belangrijk voor MediaMyne. Wij begrijpen namelijk als geen ander dat dit bijdraagt aan de betrokkenheid van de medewerkers. De interne communicatie op de werkvloer wordt ondersteund met de strategisch geplaatste narrowcasting schermen. Wanneer medewerkers extern werken kunnen zij de MediaMyne Employee App gebruiken, waardoor ze toch altijd op de hoogte zijn.  

Door middel van de MediaMyne narrowcasting software kunnen organisaties hun boodschap eenduidig en op het juiste moment naar de medewerkers sturen. Bovendien gebeurd dit ook zeer gericht, waardoor het zeker is dat de juiste informatie de juiste werknemer bereikt. Werknemers van verschillende afdelingen kunnen verschillende berichten te zien krijgen.

Onze klanten kunnen via een gebruiksvriendelijk content management system (CMS) geheel op maat berichten publiceren. Daardoor ontvangen de juiste mensen actuele, aantrekkelijke en betrouwbare informatie (real time, multimediaal en vanuit serieuze bronnen). De mededelingen van de eigen organisatie staan natuurlijk voorop.

MediaMyne zorgt dat organisaties simpel informatie uit interne bronnen kunnen gebruiken om de medewerkers volledig geautomatiseerd te informeren. Dan gaat het bijvoorbeeld om procesapplicaties en rapportagesystemen.

Aantrekkelijke content

Relevante content is essentieel bij goede interne communicatie. De inhoud moet de doelgroep boeien, informeren en motiveren. Daarbij is het belangrijk dat de informatie aantrekkelijk is, maar ook dat de software plezierig werkt.

De factor plezier van narrowcasting verhoogt namelijk de aandacht voor de totale communicatie. Dat de software en employee app gemakkelijk werkt vergroot vervolgens de acceptatie en waardering door de doelgroep. Zodoende draagt de narrowcasting software van MediaMyne eraan bij dat de interne communicatie binnen de organisaties wordt verbeterd.

We zorgen dat onze klanten externe bronnen zoals (financieel) nieuws, weer en verkeer automatisch kunnen koppelen aan MediaMyne. Zo bevorderen we de interesse en motivatie van de medewerkers om de beeldschermen of de Employee App te raadplegen.

Een goed voorbeeld hiervan is onze samenwerking met 9292. Hier kijkt MediaMyne hoe werknemers hun voordeel kunnen halen uit de informatie (‘what’s in it for me?’) en 9292 past daar erg goed bij. Op deze manier kunnen organisaties zelf aangeven van welke halte(s) of treinstation(s) ze vertrekinformatie willen laten zien. Bijvoorbeeld voor haltes en stations in de directe omgeving. Daardoor krijgen medewerkers en bezoekers de actuele vertrektijden. Dat gebeurt zelfs zo precies dat je op het scherm ziet hoe lang het lopen is vanaf dat specifieke punt.

Voordelen koppeling 9292

Voorheen moesten klanten van MediaMyne zelf een overeenkomst met 9292 sluiten en vervolgens werd 9292 aan MediaMyne gekoppeld. Toen GKB Groep gebruik wilde maken van de 9292 Vertrekwijzer besloot MediaMyne deze standaard op te nemen in het aanbod.

Voor onze klanten biedt de standaard koppeling met 9292 een aantal duidelijke voordelen:

  • Ze bieden zo meer ‘what’s in it for me’-informatie aan.
  • Het past bij maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en duurzaam werken.
  • Door het stimuleren van het ov neemt het aantal autokilometers af.
    Zo heeft de organisatie een kleinere CO2-‘footprint’ en verkleint ze de files en dus de reistijd. Een dergelijke aanpak is goed voor samenleving en milieu en bevordert het imago van de organisatie.
  • De koppeling draagt bij aan het behalen van de BREEAM-certificering.
    Deze certificering is voor organisaties die optimaal aandacht  geven aan het ov en het gebruik hiervan. Dit is voor zowel woon-werkverkeer als bezoekersverkeer. Communicatie via de schermen met daarop de actuele en relevante informatie over het nabije ov past daar dus goed bij. ‘Vervoersinformatie punten’ tellen dan ook mee om deze certificering te behalen!

Trotse partner

Door de samenwerking met 9292 kan MediaMyne organisaties een diverser aanbod aan standaard koppelingen en informatie bieden. Daarnaast verhoogt de koppeling met 9292 het comfort voor de medewerkers. Samen vergroot dit het succes van de effectieve interne communicatie. MediaMyne is dan ook trots om een officiële partner te zijn van 9292!

Meer weten?

MediaMyne biedt dus narrowcasting software  en een employee app aan. Beiden kan je besturen vanuit één content management systeem. Dit vergoot het gebruiksgemak. Met dit multi-channel platform van MediaMyne kan je dus de interne communicatie verbeteren! Nieuwsgierig geworden en wil je graag meer weten? Check dan onze factsheets en e-books, of neem contact op met Maarten Dikmans via 0651530385.

Download het whitepaper: Praktische tips voor het verbeteren van de interne communicatie
Blog CtA Interne Communicatie kalender