In 1984 legde vijf techniek studenten en een econometrist in een klein kantoortje in Delft de basis voor Exact. De ambitie is om elke ondernemer betere beslissingen te laten nemen op basis van exacte data. Daarom ontwikkelt Exact boekhoudsoftware voor bedrijven in een tijd dat archiefmappen nog de norm zijn. Vooruitstrevende techniek dus. Inmiddels is Exact de Nederlandse marktleider in business software en bedient zij klanten over de hele wereld. Business software van Exact is er voor boekhoud-, finance, ERP, HRM en CRM processen. Ook bieden ze specifieke branche oplossingen, zowel in de cloud als on-premise. Ruim 400.000 mkb’ers en accountants vertrouwen op de software van Exact om sneller en eenvoudiger zakelijke beslissingen te kunnen nemen.

Narrowcasting bij Exact

Narrowcasting is een aanvulling op de omnichannel-aanpak voor de interne communicatie. Via de Digital Workplace van Exact, met als hoofdkanaal Synergy (een product van Exact), delen collega’s informatie op tijdslijnen en in groepen. Oftewel: Social Collaboration. Dit bevordert zowel de engagement als de samenwerking, vooral tussen afdelingen en vestigingen over landen heen. Naast Synergy gebruikt Exact ook uitingen als posters en “toilet stories” voor langdurige campagnes. Voor de kortere campagnes gebruiken ze mail, structurele interne events, Jabber, webcasts en Synergy. Met narrowcasting heeft Exact een professionaliseringsslag gemaakt op het gebied van interne communicatie. Door het gebruik van het MediaMyne Content Management Systeem (CMS) is de content op de narrowcasting beeldschermen eenvoudig aan te passen en hierdoor altijd up-to-date. Tevens is de fun factor belangrijk: op een leuke en pakkende manier informatie delen. Formele maar ook informele informatie om engagement binnen de organisatie te stimuleren.

Narrowcasting door MediaMyne bij Exact zorgt voor een betere en efficiënte Interne Communicatie in alle 18 landen waar Exact actief is.
Keuze voor MediaMyne

MediaMyne Narrowcasting maakt het eenvoudig om alle medewerkers op de 18 locaties wereldwijd te voorzien van relevante informatie op een manier die haast niet gemist kan worden. Het systeem wordt door Exact als zeer efficiënt en gemakkelijk ervaren. Het is intuïtief en door iedereen te gebruiken. Daarnaast geeft het eenvoudig een overzicht van wat er wereldwijd vertoond wordt, dat is voor Exact als wereldwijde speler erg belangrijk. Een groot voordeel is dat het heel gericht kan worden ingezet: per land, per regio of afdeling. Zo breed of smal als nodig is, zo kort of lang als gewenst.

Het resultaat

Er is meer betrokkenheid en engagement door positieve bijdragen uit de organisatie. Dit verbetert de informatievoorziening en versterkt de cultuur. MediaMyne voldoet aan de verwachting en men geeft aan uit te kijken naar de nieuwe versie met bijbehorende nieuwe functies.

Wilt u weten wat narrowcasting van MediaMyne voor uw organisatie kan betekenen? Maak geheel vrijblijvend een afspraak.

Lees ook onze andere cases

Irene van Dijk
Product Owner Product Team Online
In het begin waren medewerkers wel kritisch over de komst van nog meer ‘prikkels’, maar tegenwoordig worden de updates op schermen gewaardeerd. De meeste medewerkers geven aan nu beter op de hoogte te zijn van wat er in de organisatie speelt.
Jeroen en Jasper van Duuren
Directie
Narrowcasting en de Employee App gebruiken we om kort en krachtig te communiceren, als het even kan met foto en/of video.